ارسال محموله جدید کمک‌های بشردوستانه ایران به جنگ‌زدگان لبنانی یکی از علمای برجسته بحرین: قدس همچنان اولویت نخست جهان اسلام است آیت الله خاتمی: در صورت واکنش رژیم صهیونیستی تل‌آویو و حیفا با خاک یکسان می‌شوند نماینده پارلمان عراق: رژیم صهیونیستی حتی نمی‌تواند پیروزی را تصور کند حفاری تمامی تونل‌های خط ۳ و ۴ مترو مشهد سال آینده به پایان می‌رسد/ دستگاه حفاری خط ۳ مترو مشهد در آستانه ورود به منطقه قاسم آباد+ ویدیو سردار وحیدی: شگفتانه‌هایی بزرگ‌تر از وعده صادق در انتظار صهیونیست‌هاست فرمانده نیروی دریایی ارتش: جنگ فلسطین، نبرد باورهاست| حمایت از محور مقاومت ادامه خواهد داشت کیانی: شهرداری مشهد وظیفه‌ای بابت تیم‌‌داری در ورزش قهرمانی ندارد رییس‌مجلس در مشهد: مبارزه با اسراییل تا نابودی کامل آن ادامه خواهد داشت یحیی السنوار کیست؟ + بیوگرافی آیا یحیی السنوار به شهادت رسیده است؟ | ادعای جدید سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی درباره یحیی السنوار آیت‌الله علم‌الهدی: اسرائیل خط مقدم جبهه استکبار جهانی است تجلیل رهبر انقلاب از پایبندی و استقامت دختر حضرت امام(ره) به خط امام(ره) دیدار و گفت‌وگوی عراقچی با همتای مصری خود در قاهره (۲۶ مهرماه ۱۴۰۳) ژاپن برای بررسی وضعیت شهروندانش خواستار گفت‌وگوی مستقیم با رهبر کره‌شمالی شد واکنش انصارالله یمن به بمباران بمب‌افکن‌های بی ۲ آمریکایی سردار پاکپور: سهیم کردن مردم در تامین امنیت کشور، راهبرد نیروی زمینی سپاه است پزشکیان: ارتقای امنیت، معیشت و تامین حداقل نیاز‌های مردم، از اصول دولت چهاردهم است حاجی‌بگلو: اولویت ما در مجلس شورای اسلامی، طرح هفت‌ساله‌شدن شورا‌هاست هشدار وزارت خارجه به اروپا درباره مداخله تفرقه‌انگیز در منطقه ولایتی: جزایر سه‌گانه ایرانی جزو لاینفک سرزمین ایران است سردار سلامی: شهید نیلفروشان از پانزده‌‌سالگی تا روز شهادت، مرد میدان جهاد بود
سرخط خبرها

آیت الله خاتمی: در صورت واکنش رژیم صهیونیستی تل‌آویو و حیفا با خاک یکسان می‌شوند

  • کد خبر: ۲۹۵۱۰۴
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۰
آیت الله خاتمی: در صورت واکنش رژیم صهیونیستی تل‌آویو و حیفا با خاک یکسان می‌شوند
عضو مجلس خبرگان رهبری هشدار داد که در صورت واکنش رژیم صهیونیستی به اقدامات ایران، با اجرای عملیات وعده صادق ۳، تل‌آویو و حیفا به کلی نابود خواهند شد.

الهام اسماعیلی|شهرآرانیوز، آیت‌الله سید احمد خاتمی، امشب در گردهمایی مردمی مجاهدان در غربت که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، به تبیین اهمیت فرهنگ مقاومت و صبر در برابر تهدیدات دشمن پرداخت.

وی ضمن اشاره به یادآوری جنگ تحمیلی و تأثیرات آن بر جامعه، گفت: ما همچنان در برابر چالش‌هایی قرار داریم که نیازمند وحدت و استقامت بیشتر از سوی مردم است.

آیت‌الله خاتمی به ضرورت صدور فرهنگ مقاومت اشاره کرد و افزود: این فرهنگ فقط برای ما نیست، بلکه باید به دیگر نقاط جهان نیز صادر شود. صدای ما باید در همه جا شنیده شود.

وی همچنین به نقش قرآن در هدایت مردم به سمت جهاد و مقاومت اشاره و تأکید کرد: مسئولان و مردم باید محکم و استوار در برابر دشمنان ایستادگی کنند و در هیچ مقطعی از مقاومت فروگذار نکنند.

عضو فقهای شورای نگهبان در ادامه، با تأکید بر اهمیت صبر در مقابله با چالش‌ها، به آیات قرآن استناد کرد و گفت: نظام اسلامی باید به وظایف خود در برابر تهدیدات دشمنان پایبند باشد و همواره از مسیر حق و صبر پیروی کند.

وی با اشاره به روحیه‌ای که شهید حاج قاسم سلیمانی در مردم ایجاد کرده است، اظهار داشت: زندگی کسانی که دل در گرو خدا دارند، همواره در مسیر جهاد و مقاومت بوده و باید به این نکته توجه کنیم که هر یک از ما می‌توانیم با عمل به این اصول، به خودی خود و جامعه‌مان کمک کنیم.

امام جمعه موقت تهران در سخنانی به تهدیدات رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: اگر رژیم صهیونیستی بخواهد پاسخی به اقدامات ما بدهد، با عملیات وعده صادق ۳، تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم.

وی به استفاده قرآن از چهار واژه برای توصیف مفهوم مقاومت اشاره کرد و افزود: واژه اول جهاد است که به تلاش در راه خدا اشاره دارد، چه به‌صورت نظامی، چه جهاد تبیین و اقتصادی، و چه جهاد سیاسی که بدین معناست که کافران نباید بر شما مسلط باشند.

به گفته وی، دیگر واژه‌ها شامل ثبات و ایستادگی در مسیر حق و استقامت هستند که ما باید در هر شرایطی محکم ایستاده و دینداری را با هزینه تحمل کنیم.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: ستون فقرات مقاومت، معامله با خداست. در زندگی هر فرد، دو مشتری وجود دارد: شیطان و خدا. شهیدان همچون نصرالله و نیلفروشان با خدا معامله کردند و خداوند آنان را به بهای گران خرید.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ مقاومت، بیان داشت: کسی که می‌خواهد شهید شود، باید ابتدا در زندگی‌اش، زندگی شهیدانه داشته باشد.

آیت‌الله خاتمی در بخش دیگر سخنان خود به تبیین مفهوم شهادت و زندگی با خدا پرداخت و اظهار داشت: نگاه به زندگی باید به گونه‌ای باشد که ارزش‌های الهی و فرهنگی را در نظر بگیرد.

وی با استناد به آیات قرآن کریم تاکید کرد: شهادت نباید به عنوان مرگ تلقی شود؛ بلکه باید به عنوان زندگی مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه موقت تهران به نکته‌ای اشاره کرد و گفت: در قرآن کریم، نهال برکت‌ها و لذت‌های آسمانی برای شهیدان ذکر شده است. همچنین در سوره آل عمران به این موضوع اشاره شده است که شهیدان را نباید مرده دانست و فراموش کرد چرا که آنان در نزد خداوند زنده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به مفهوم زندگی در سایه مقاومت، گفت: فرهنگ ما، فرهنگ پایداری و عدم تسلیم در برابر ظلم است. باید به یاد داشته باشیم که هیچگاه نمی‌توانیم از باور‌های قرآن دور شویم.

عضو فقهای شورای نگهبان افزود: تاریخ نشان داده که کسانی که در برابر ظلم شاه ایستادند، پیروز شدند و ما هم باید با ثبات بر سر آرمان‌هایمان ایستادگی کنیم.

عضو خبرگان رهبری به اهمیت اطاعت از رهبری و ولایت فقیه نیز اشاره کرد و گفت: امام باقر (ع) نسبت به اطاعت از خداوند و ولی فقیه تأکید کرده‌اند.

او با یادآوری سفر خود به لبنان، گفت: سه سال پیش، شهید سید حسن نصرالله از من دعوت کرد و گفتم در جنگ ۳۳ روزه مقاومت را نادیده نگیرید؛ چرا که این مقاومت است که به پیروزی می‌انجامد.

آیت‌الله خاتمی همچنین به جنگ‌های روانی دشمن اشاره کرد و نسبت به انتشار اخبار دروغ در فضای مجازی هشدار داد.

وی تأکید کرد: نباید به اخبار غیر موثق اعتماد کرد. باید مراقب باشیم و اجازه ندهیم که جنگ روانی دشمن ما را فریب دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->